Cookie je krátky textový súbor, ktorý do prehliadača odosielajú navštívené webové stránky. Súbory cookie sú dôležité. Bez nich by bolo prehliadanie webu oveľa zložitejšie. Cookie nám v žiadnom prípade neposkytujú prístup k vášmu počítaču alebo akýmkoľvek informáciam o Vás, okrem údajov, ktoré budete chcieť zdieľať s nami. Webovým stránkam umožňuje zapamätať si informácie o vašej návšteve, napríklad na ukladanie vašich predvolieb bezpečného vyhľadávania, na výber relevantných reklám, na sledovanie počtu návštevníkov na stránke, na zjednodušenie registrácie do nových služieb a na ochranu vašich údajov. Ďalšia návšteva stránok tak môže prebehnúť ľahšie a môže byť produktívnejšia.
Objavte našu bohatú históriu
1573
Prírodovedec a benediktínsky mních Mikuláš Pavol Brikcius objavuje prameň Budiš.
1776
Objavenie prameňa vzácnej minerálnej vody Gemerka.
1929
Prútikár Hebda objavuje vzácny prameň minerálnej vody Fatra.
1930
Prvé chemické rozbory potvrdzujú výnimočné zloženie Fatry – vzácna, alkalická sodno-uhličitá voda s bohatým obsahom oxidu uhličitého je slovenským, ale aj svetovým unikátom.
1935
Minerálna voda Fatra sa začína plniť do sklenených fliaš a vstupuje do distribúcie na celom Slovensku.
1967
Začína sa stavať nová plniareň a administratívne budovy v Budiši.
1979
Budiš sa začína plniť do sklenených fliaš a minerálna voda sa dostáva do všetkých kútov Československa.
1989
Na trhu sa objavujú prvé PET fľaše z dovozu, prichádza postupný začiatok vlastnej výroby PET fliaš.
1998
Začína sa využívať a plniť ešte koncentrovanejší prírodný zdroj Fatry Extra.
2002
Gemerka sa začína plniť do fliaš a buduje distribúciu po celom Slovensku.
2011
Zlúčenie so Zlatou studňou a vznik spoločnosti Slovenské pramene a žriedla, a.s.
2015
Fatra sa začína plniť do fliaš „Crystal“, ktoré získavajú ocenenie Obal Roka a Czech Grand Design.
2017
Spúšťa sa nový výrobný závod v Lúke a plnička s väčšou kapacitou na Gemeri.
2019
Spoločnosť mení svoj názov na Budiš a. s.
2021
Dojčenská voda Zlatíčko zaznamenáva historicky najväčší export slovenskej vody do zahraničia a prvú prepravu po železnici do Číny s objemom viac ako 700-tisíc litrov.
2022
Čakajú nás nové výzvy.